15 januari 2012

Nystarts veckan är över

Haft en skön helg, i fredags var hela familjen hemma å myste framför tv:n. Lördag morgon drog jag i väg till Helex och körde 30 min cykel o 30 min core.. Skönt när det var gjort, men jag kan inte påstå att det var skönt när jag körde. Fick även smärtsam aha upplevelse, mina magmuskler ÄR obefintliga :(... Har till och med svårt att göra vanliga situps.. Å nått fel gjorde jag för i dag värker nacken... MEN å andra sidan kan det bara bli bättre nu :).. Käkade frunch efter träningen å sen for hela familjen ut i skidspåret - såå skönt.. Vi åkte ett varv med barnen, å sen ett varv utan barn - så det blev 2 x 2,5 km.
.På lördag kväll blev det en ljuvlig middag hos svärmor.

I dag har vi städat och plockat, ännu en intensiv vecka väntar, å ingen av oss har kommit i fas efter alla helgen.. Å andra sidan kommer vi att vara det när nästa vecka är slut, det brukar ta ett par veckor innan vi är inne i vardagslunken..

I morgon bitti blir det 30 min IW, har bokat av corepasset, känner mig inte riktigt i form för det.. Tänkte köra lite situps i morgonkväll istället.. Det ska bli ändring, på frånvaro av "bukstöd"

Önskar er en fin vecka
Annamaria

2 kommentarer:

Ann-Sofi E sa...

Heja!!! Vad du har varit flitig med träningen. Vi ses på torsdag Kramis

Katarina sa...

Det sliter väldigt på nacken med situps. Gör dem på en pilatesboll så blir det mjukare. Eller bara små crunches.
Bäst att träna djupa magmusklerna är med plankan.